MR

Tudja meg panaszai okát, törődjön egészségével!

A Várkert Klinikán 0,25 T térerejű, nyitott Esaote G-scan MR berendezést használunk.

Az MR diagnosztika ízületi és gerinc vizsgálatok elvégzésére használható, orvosi beutaló nélkül.
Az MR vizsgálat nagy térerejű mágneses térben történik, rádiófrekvenciás hullámok segítségével. A vizsgálatnak az emberi szervezetre káros hatása nincs.
Az országban egyedül nálunk végezhetők terheléses vizsgálatok, függőleges, álló helyzetben is tudjuk ellenőrizni a porckorongok, ízületek állapotát.
MR diagnosztikát az alábbi testtájékokon fennálló panaszok, problémák esetén végzünk.

Az MR diagnosztika:

• gyors, fájdalommentes
• nem szükséges orvosi beutaló
• klausztrofóbiás betegeknek is ajánljuk
• álló testhelyzetben terheléses vizsgálatok is végezhetők
• a vizsgálat képanyagát azonnal megkapja CD-n,
• vizsgálatának eredményét radiológus csoport elemzi, írásos leletét öt munkanap elteltével személyesen veheti át

Gerinc diagnosztika

• Nyaki gerinc: nyaki fájdalom, fejfájás, neurológiai tünetekkel együtt indikálja a vizsgálatot
• Háti gerinc: rossz tartás, gerincferdülés, vagy gyöki tünetek jelentkezésekor
• Ágyéki gerinc: porckorongok, gyöki tünetek, derékfájás fennállásakor
• Keresztcsont: gyöktasak-cysták, gyulladás esetén

Ízületi diagnosztika

Mozgásszervi problémák, ízületi fájdalmak, sportsérülések, porc, szalag, csont, izom és ízületi tok, illetve szövetsérülések pontos diagnosztikája érhető el.
• Csípő: porckopás
• Váll: rotátor-köpeny szindróma
• Könyök: sérülés, teniszkönyök
• Csukló: ínhüvelygyulladás, törés utáni állapot ellenőrzés
• Kéz/ujjak: fájdalom, gyulladás
• Térd: porcok, oldal-és keresztszalagok, térdkalács
• Boka: sérülések, gyulladások
• Láb/ujjak: fájdalom, gyulladás, sérülés

Az MR működése

Az MR vizsgálat nagy térerejű mágneses térben, rádiófrekvenciás hullámok segítségével történik. A tudomány jelenlegi állása szerint az emberi szervezetre káros biológiai hatása nincs.

A Várkert Klinikán egy 0.25 T térerejű nyitott, Esaote G scan berendezés üzemel. Pár szót most muszáj fizikázni, hogy megértsük, milyen csoda egy ilyen berendezés. Nem lesz unalmas.
A tesla (jele T) a mágneses indukció származtatott egysége. A Föld mágneses tere 0.25-0.6 Gauss a felszínen. Számítsuk át,hány Gauss egy Tesla. 1 tesla egyenlő
10000 gauss-szal. Tehát, ha besétálunk abba a szobába, ahol az Esaote MR berendezés van telepítve, a Föld mágneses erejénél minimum húszezerszer erősebb mágneses térbe lépünk. Igen, ezért kell minden mozdítható fémtárgyat kint hagynunk. Az MR kiszedi a kulcsot, az öngyújtót a zsebből, lekapja a nadrágtartót.

Bővebben

Kontrasztanyag
Ízületi és gerinc MR vizsgálatnál általában kontrasztanyag nélküli, úgynevezett natív vizsgálatot végzünk. Bizonyos problémák esetén szükséges kontrasztanyagos kiegészítő felvételeket is készíteni, ebben az esetben részletes laborleletre van szükségünk vesefunkció értékekkel.
Leletézés
A vizsgálat képei radiológus főorvos elemzi, az írásos lelet 3-5 munknap alatt készül el, kérhető 24 órás sürgősségi leletezés is a vizsgálathoz felár ellenében.
Vizsgálat képi anyaga
A vizsgálat képi anyagát az MR vizsgálat után a recepción tudjuk kiadni CD lemezre írva felár ellenében.