Urológia

Az urológia a húgyutak (vese, vesemedence, húgyvezeték, húgyhólyag, húgycső) valamint a férfi nemi szervek egészségével, veleszületett és szerzett rendellenességeivel, betegségeivel foglalkozik, de az említett szervek gyulladásos, daganatos elváltozásai is az urológiához tartoznak.

Nagy figyelmet fordítunk a betegségek megelőzésre, kiemelten a prosztata legkülönbözőbb elváltozásainak korai diagnosztikájára (gyulladásos, jó és rosszindulatú daganatok) és kezelésére. Ez biztosítja az idejében megkezdett hatékony kezelés és eredményes gyógyulás lehetőségeit.

Rendelési idő

• 9.00-19.00

Páciens fogadás:

0 éves kortól

MIKOR ÉRDEMES UROLÓGUSHOZ FORDULNI?

• Amennyiben a vizelési szokásai megváltoztak
  • Vizelési nehézség, szakadozott ürítés esetén, illetve, ha nem tudjuk kivizelni magunkat
  • Ha megváltozott a vizelés íve, sugara
  • Amennyiben vizelettartási zavarok lépnek fel (incontinentia)
  • Görcsös deréktáji fájdalom esetén (vese vagy ureter kövesség)
  • Alhasi vagy gát tájékán diszkomfort érzés, fájdalom kialakulása esetén
  • Ha vizelete véres, vagy zavaros lesz, függetlenül attól, hogy ez fájdalommal jár, vagy sem
  • Ha nemi szervein kiütés, fájdalom, bőrtünetek jelentkeznek
  • Amennyiben nemi szervein tapintási, alaki eltérés lépne fel
  • Ha fürdés, tisztálkodás vagy önvizsgálat kapcsán furcsa dolgokat észlel, vagy, tapint
  • Szexuális diszfunkció esetén

FÉRFIAK ESETÉBEN AZ ALÁBBI TÜNETEKNÉL IS JAVASOLT UROLÓGUSHOZ FORDULNI

• Heretáji panaszok, fájdalmak
  • Megnagyobbodott here
  • Merevedési problémák, ill. korai magömlés
  • Urulógiai szűrővizsgálat céljából 40 éves kor felett

NŐK ESETÉBEN AZ ALÁBBI TÜNETEKNÉL IS JAVASOLT UROLÓGUSHOZ FORDULNI

• Visszatérő nőgyógyászati panaszok esetén
  • Kimutatott urológiai betegség esetén konzultációs lehetőséget biztosítunk.

MI TÖRTÉNIK AZ UROLÓGIAI VIZSGÁLATON?

Fenti eltérések észlelésekor az urológusnál elindul a kivizsgálás. Először kikérdezzük a beteget a korábbi betegségeiről, gyógyszereiről, jelen panaszairól, tüneteiről. Ezt követően történik a fizikális vizsgálat, és ha szükséges, a szakorvos további vizsgálatokat végez. Például az urológiai ultrahang vizsgálat elvégzésekor áttekinthetjük a veséket, mellékveséket, azok környezetét, a vesevezeték kezdeti szakaszát, a húgyhólyagot, környezetét, a vesevezeték hólyagközeli  részét, prosztatát, ondóhólyagokat, ezzel kimutatva a szerkezeti eltéréseket. Az ultrahang más frekvencián működő vizsgálófejeinek használatával képet nyerhetünk a nemi szervek struktúrájáról (pénisz, here, mellékhere). Ezek nem fájdalmas vizsgálatok.

Amennyiben nincs megfelelő pontos diagnózis, akkor további vizsgálatokat javaslunk, ilyen a CT, MRI, Izotópdiagnosztika, célzott szövettani vizsgálatok.
Külön kell megemlíteni korunk egészségügyi kihívását: a prosztata betegségeit. A gyulladásos (bakteriális, abakteriális), a daganatos (jó és rosszindulatú) betegségek gyógyíthatóak, ezért kiemelten figyelünk a betegség időben történő kiszűrésére, kimutatására, kezelésére. Segíti munkánkat a laboratóriumi háttér (vér -PSA - és vizeletvizsgálatok lehetősége) és a többi társszakma diagnosztikai tudása.

A vese, kismedencei, nemiszerveken jelentkező gyulladásos betegségek (baktérium, vírus, vagy más kórokozók) kimutatása, kezelése az urológiai rendelésen történik.
Vizelettartási zavarok, kivizsgálása, kezelése, esetleges műtétre irányítása is az urológiai rendelés feladata.
A krónikus betegségek megtalálása, gyógyítása,  kezelése, gondozása szép urológiai kihívás.
A partner kapcsolati problémáknak is van  urológiai szegmense, melyek kezelését készséggel elvégezzük.
Hogyan érkezzen a vizsgálatra?
Javasolt  telt hólyaggal érkezni, hogy a laboratóriumi vizsgálatokat illetve az esetleges ultrahang vizsgálatot egyszerre végezhessük el. Amennyiben lehetséges, korábbi zárójelentéseit, ambuláns leleteit, CT vagy MR vizsgálati anyagát, a szedett gyógyszerek listáját hozza magával!

Urológia

Rendelési idő

• 9.00-19.00

Páciens fogadás:

0 éves kortól

MIKOR ÉRDEMES UROLÓGUSHOZ FORDULNI?

• Amennyiben a vizelési szokásai megváltoztak
  • Ha megváltozott a vizelés íve, sugara
  • Amennyiben vizelettartási zavarok lépnek fel (incontinentia)
  • Görcsös deréktáji fájdalom esetén (vese vagy ureter kövesség)
  • Alhasi vagy gát tájékán diszkomfort érzés, fájdalom kialakulása esetén
  • Ha nemi szervein kiütés, fájdalom, bőrtünetek jelentkeznek
  • Amennyiben nemi szervein tapintási, alaki eltérés lépne fel
  • Szexuális diszfunkció esetén

FÉRFIAK ESETÉBEN AZ ALÁBBI TÜNETEKNÉL IS JAVASOLT UROLÓGUSHOZ FORDULNI

• Heretáji panaszok, fájdalmak
  • Megnagyobbodott here
  • Merevedési problémák, ill. korai magömlés
  • Urulógiai szűrővizsgálat céljából 40 éves kor felett

NŐK ESETÉBEN AZ ALÁBBI TÜNETEKNÉL IS JAVASOLT UROLÓGUSHOZ FORDULNI

• Visszatérő nőgyógyászati panaszok esetén
  • Kimutatott urológiai betegség esetén konzultációs lehetőséget biztosítunk.

MI TÖRTÉNIK AZ UROLÓGIAI VIZSGÁLATON?

Hogyan érkezzen a vizsgálatra?